Thursday, August 4, 2011

~ Slurrp ~

Assalammualaikum....

Kejap je kan dah 4 arie kita berpuasa... ni bermakna lg 11 arie aku akan start koje... chaiyokkkk...X mo cite banyak... Just nak update je blog nie supaya x usang mcm dlu,sementara ada masa nie,nanti dah start keja,blog nie berusang la balik nampaknye... cian die...
Uiksss.... Semalam masak aper? mesti sodap kan?! Nie semalam aku ada try masak. Nie la rupanya,tp aku buat mcm x jadi sgt sebab salah faham,cili merah yg dalam resipi tu aku ingatkan cili kering,hambek ko... tp rasa dia leh tahan la. Next time aku nak 4llow betoi2... Korang pon jom ar try sekali....resipi ni aku amik dr kak ita masam manis.



Nama Dia: Daging Bumbu Bali (tp aku punya macam daging masak kicap dah)

Bahan:

- daging
- santan
- 3 helai daun limau purut
- 2 sudu kicap pekat
- 5 biji buah keras *
- 8 biji cili merah (kat sini yg aku silap,aku p bantai guna cili kering)*
- 3 ulas bwg puteh*
- kunyit serbuk*
- tomato belah 4

yang * tu blender eik

Cara:

1. Panas minyak,tumis bahan yang diblender sampai naik minyak & garing.
2. Masuk daging,santan & daun limau purut,kacau & biar pekat sikit.
3. Masuk garam,kicap,gaul sebati.
4. Masuk tomato & bawang yg dipotong bulat2,kacau... Angkat
5. Sila la hidang.

0 comments:

Post a Comment

 

cikchoclare Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template