Monday, October 3, 2011

~PudinG MarBle K.Hana~



Assalammualaikum…
Hye…. Huh, baru aku sedaq dah lama rupanya aku x kemas belog nie. Dah bersarang dah,mujur x der tikus. Skg nie aku makin sibuk sesangat dgn kerja kat opis,dgn baby yg makin nak membesar, dgn nak kemas umah… Fuhhh… x menang tangan nak buat kerja. Rasa mcm nak jer carik bibik (bajet duit banyak la tuh) tapi memandangkan bajet ciput jer,lupekan lah angan2 tuh yana oiiii… Psttttt nak story cikit,en somi ader belikan apron. Mcm nak perli jerk kan, sbb kite dh jarang masak… Tp memang best sgt sbb apron nie fav kite(ala2 english style gitu),lagipun en somi bukan sonang nak belikan brg tok isteri dia neh….. Tadaaaa…..




Cantik x? Nak guna tok masak pon sayang. Lgpun aku memang jatuh cintan gile ngan barangan English. Hope 1 arie nanti aku akan ader umah yg dihiasi ala2 english mcm gini….



Berangan ye… Dah bape ari aku x masak sbb en peti sejuk merajuk, tetiba x nak beku,abih ayam, sosej,sayur kena kasi kat cik tong sampah. Sedey siot. Tp b4 rosak,aku sempat la buat pudding roti. First time buat nie,kaedahnya idak le susah mana pun. Jom kita layannn….. Tq kak hana6877 atas resipi nie.


Bahan
4 keping roti
2 biji telur
½ cawan susu pekat
170ml susu cair (zana guna susu segar)
8gm serbuk agar2 (zana guna 10gram)
½ cawan gula (zana guna suku cawan jer coz x gemo manis sgt,suka yg manis buah jer)
230ml air
2 susu serbuk coklat (nak guna milo pon boleh)
2 sudu majerin/planta(dicairkan)
Kaedahnya:
1. Didihkan serbuk agar2 dgn air sampai menggelegak.
2. Masukkan (roti,telur,susu pekat,susu cair -- >diblender) ked lm periuk agar2 td.
3. Masukkan majerin yg dicairkan,kacau sampai mendidih.
4. Bahagi kpd 2 bahagian. 1 bahagian warna asal, yg lg satu tu letak serbuk coklat.
5. Tuang dlm Loyang melalui kaedah marble (tuang berselang seli). Tp kat atas tu x jadi marblenya… Next time nak wat bebetul…


Cubelah…rasa pudding nie x menghampakan… memang sedap.

0 comments:

Post a Comment

 

cikchoclare Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template